I. Az evolúcióelmélet, mint életellenes tan
Hogy lehet az, hogy az evolúcióelmélet
a folyamatos fejlődést hirdeti (még ha csak biológiai szinten
is), miközben ennek az elméletnek a hatása Darwin óta ezzel a
fejlődéssel szellemi értelemben pontosan ellentétesen hat az élet
számtalan területén? Hiszen ha jobban megvizsgáljuk, az
evolucionisták a fajok túlélésért folytatott harcát állítják középpontba elméletükben, amit a természetes
szelekció fogalmával írnak le. Ez a túlélésért folytatott harc
pedig, - mivel fajok között (is) zajlik -, egyenesen elvezet a
rasszizmushoz, melyet maga Darwin is vallott a négerekkel, ausztrál
őslakosokkal, de például a törökökkel szemben is. Idézzük hát
magát Charles Darwin-t:
Charles Darwin |
"...be tudom mutatni Önnek, hogy a természetes kiválasztódáson alapuló küzdelem többet használt és használ a civilizációk felemelkedésének, mint feltételezték. Gondolja csak el, néhány évszázaddal ezelőtt, amikor Európába betörtek a törökök, milyen óriási veszélyt jelentettek Európa népeinek szemében. Ma viszont ez egy igencsak ostoba gondolat. A civilizált európai népek az életben maradásért folytatott küzdelmük során felülkerekedtek a TÖRÖKÖK BARBÁRSÁGÁN. Ha a világ nem is túl messzi jövőjét nézem, azt látom, hogy AZ EFFAJTA ALSÓBBRENDŰ FAJOK nagy része civilizált, magasabb rendű fajokba fog beolvadni (vagyis eltűnik)." [Francis Darwin, The Life and Letters of Charles Darwin, Cilt 1, New York: D. Appleton and Company, 1888 ss. 285-286]
Ma, amikor a rasszizmus a sötét
történelmi példák alapján a legelvetemültebb ideológiának
számít, amit minden lehetséges eszközzel üldözni kell, hogyan
nyerhet teret egy olyan elmélet, melynek alapjait egy rasszista
áltudós fektette le? (Azért áltudós, mert Darwinnak nem volt
biológiai képzettsége, csupán egy amatőr természetbúvár volt,
gazdag képzelettel.)
Darwin: A fajok eredete |
Természetesen a darwinizmus mai
formája nem tűnik direkt módon rasszistának, és valóban sokat
"fejlődött" az elmélet (neodarwinizmus), főleg azok
után, hogy A fajok eredete című írás sok állításáról
kiderült, hogy a valóságban nem állja meg a helyét (pl. a DNS
felfedezése miatt), ezért az evolúció hívei kénytelenek voltak
módosítani teóriájukon. Ennek ellenére a természetes szelekció és a véletlenszerű mutáció fogalma, - amit utólag kapcsoltak az
elmélethez, hogy a genetikai újdonságokat is megmagyarázhassák
vele -, egy olyan világot feltételez, amelyben "ember embernek
farkasa", vagy pontosabban: az egyik faj a másik faj ellenfele,
méghozzá nem mesterségesen, hanem a természet törvénye szerint.
Ez nem mást jelent, (az ő logikájukat alapul véve), mint hogy a
rasszizmus az ember, és minden más előlény természetes
viselkedésmódja. Ezzel persze erősen vitatkozna egy evolucionista,
mondván, hogy az ember, mint a legfejlettebb "állat"!,
MÁR képes a szolidaritásra, toleranciára, és le tudja győzni az
ösztönök barbár erejét.
Richard Dawkins |
Helyes! De akkor mit kezdjünk Richard
Dawkins-szal, aki hosszú ideje ássa alá ezeknek a nemes emberi
értékeknek az alapját, mondván például Az önző gén című
könyvében, hogy az önzetlenség csak látszólagos, mert aki jót
tesz, az csupán "befektet", meg olyan fogalmakat használ,
mint a reciprok önzetlenség elve. Mondanivalójának lényege, hogy
a gének azok, amelyek némi önzetlenséget gyakorolnak, de csak
azért, mert például a rokonainkban ugyanolyan gének vannak,
melyek megőrzéséért rövid távon a saját kárára is képes
cselekedni a hasonló gén hordozója (tehát az ember), s ez hosszú
távon a rokonság, a csoport vagy a nagyobb közösség ugyanolyan
génjeinek túlélése szempontjából valójában a gén önző
tevékenysége. Dawkins mindezt egyetemessé emeli a mém-elmélettel,
melyben információcsomagok harcolnak önmaguk sokszorosításáért,
vagyis túléléséért, s az ember is csak ilyen folyton változó
infócsomagok halmaza, s mint ilyen, az én-tudata sem az övé,
hiszen az ember nem más, mint egy mémek által irányított
"gépállat". Márpedig egy ilyen felfogás kimondatlanul
is egy olyan világképet állít elénk tudományosnak minősítve,
melyben a legfőbb törvény a haszonelvű önzés, melynek
szükségszerű velejárója mindenféle erőszakosság, háború,
részvétlenség, ellenségkép-gyártás etc. Hogy ez nem túlzás,
nézzük meg, hogyan tekint Dawkins ideológiai "elődjére", a "felsőbbrendű" Darwinra:
"Már több mint hárommilliárd éve léteztek élő szervezetek a Földön anélkül, hogy tudták volna, miért, amikor végül is egyikük számára megvilágosodott az igazság. Az illetőt Charles Darwinnak hívták."
Oké! Most haladjunk visszafelé a
szellemi "ősök" útján, és nézzük meg, hogy mit
hirdetett a rasszista Darwin példaképe, bizonyos Thomas Malthus, a
Tanulmány a népesedés elméletéről című munkájában:
Thomas Malthus |
"De mivel a természet ama törvényének erejénél fogva, amely a táplálékot szükségessé teszi az ember életére, a népesség a valóságban sohasem szaporodhatik a tápszerek ama legalacsonyabb mértékén túl, amely őt eltartani képes, KELL, hogy a népesedésnek a táplálék megszerzése nehézségéből származó erős akadálya állandó működésben legyen. Ezen nehézségnek valahol ki KELL tűnnie és SZÜKSÉGKÉPPEN KELL, hogy az emberiség nagy része által erősen érezhető legyen az a nyomor különböző alakjának egyikében vagy másikában, avagy pedig a nyomortól való félelemben." [György Endre fordítása]
Malthus elmélete "divatba
jött", minek folyományaképp a XIX. század első felének
vezető tagjai ezt a (már több helyen is idézett) javaslatot tették a
népesedés korlátozására:
"Ahelyett, hogy a tisztaságot és a higiéniát ajánlanánk a szegényeknek, épp az ellenkező szokásokat kellene népszerűsítenünk. A városokban szűkebbé kellene tenni az utcákat, több embert kellene a lakásokba zsúfolni, és segíteni a pestis visszatérését. Vidéken poshadt állóvizek mellett kellene falvakat építeni, és különösen bátorítani kellene a mocsaras és egészségtelen vidékeken történő letelepedést."
[Theodore D. Hall, The Scientific Background of the Nazi Race Purification Program]
Tehát Malthus emberellenes nézetei
szerint a létezés folyamatos harc, működéséhez pedig szükségszerű nyomor kell, legalábbis gazdasági szinten.
Jön Darwin, aki ezt a harcot kiterjeszti az élővilág egészére,
a természetre, és magára az emberre. Végül érkezik Dawkins, aki
mindezt egyetemes törvénnyé alakítja, s így létrejön a
Malthus-Dawkins tengely. Dawkins persze nem rasszista, sőt a
természet sokszínűségének nagy csodálója, de ne felejtsük el,
hogy direkte Malthus sem mondta, hogy irtsuk ki a szegényeket,
elmélete mégis alapot szolgáltatott erre. Nem beszélve ennek a
harcnak később Marx-Engels-Lenin(sz) általi osztályszintre
emeléséről, kommunizmusról, Sztálin népirtásáról, valamint
a darwinista "felsőbbrendű faj"-t hirdető náci
ideológiáról, és a többi.
(Nem állhatom meg, hogy erről egy elég kemény dokfilmet be ne illesszek ide, melyet Piros Pirula jóvoltából ti is megnézhettek ITT!)
(Nem állhatom meg, hogy erről egy elég kemény dokfilmet be ne illesszek ide, melyet Piros Pirula jóvoltából ti is megnézhettek ITT!)
Ha ez akkor megtörténhetett, akkor mi
garantálja azt, hogy a dawkins-i ideológia nem képez ugyanúgy
táptalajt hasonlóan kegyetlen elnyomó rendszereknek? Hiszen az
önző-gén elmélet is ugyanúgy "divatba jött", mint Malthus tanai, milliók és
milliók kötelezték el magukat mellette, állami támogatásban
részesülnek az ehhez kapcsolódó technikai kutatások, megjelent a
génsebészet, a klónozás, az élelmiszerek genetikai manipulálása,
és érdekes módon visszaköszönnek a malthus-i elvek pl. a
vitaminmennyiség és a természetes élelmiszer korlátozására irányuló, egyre sikeresebb próbálkozások formájában világszerte.
Ennek mélyszerkezeti oka természetesen
az, hogy ezek a "tudományok" alapvetően ötvözik
magukban mindazt, ami ellentétben áll az ember archaikus,
spirituális gondolkodásával. Félreértés ne essék, senkit nem
akarok megtéríteni, és nem vagyok az evolucionizmus
ellentáborának, a kreacionizmusnak a fogadatlan prókátora sem,
csupán arra hívnám fel a figyelmet, hogy mindez szöges
ellentétben áll a normalitással, az erkölccsel, a józan ésszel,
stb. Mert mik is kulminálnak itt? Materializmus, ateizmus,
pragmatizmus, atomizmus, és még sorolhatnánk. Maga az
evolucionizmus egy szenvedélyesen ateista-materialista álláspontot
tükröz, és rafinált módon a tudományosság igényével lép
fel, így "térítve" át a bármilyen spiritualitásban
még hívő maradék embert, hogy végleg száműzhesse tudatukból
az önzetlenséget, a részvétet, a jóra való törekvést, tehát
mindent, aminek valóban értelme volna.
Ha megnézitek az alábbi videót,
világossá válik Dawkins üzenete, érdemes végighallgatni a
mondókáját!
Elsőre rendes embernek tűnik ez a
fickó, aki aggódik az emberiség oktatásáért, és szép
képeket látunk a természetről, de két dolgot akkor is kiemelnék!
Először is: Dawkins szerint "az evolúció bizonyítékainak
bemutatására azért van szükség, mert a lakosság 40 %-a még
mindig nem hisz benne." Vegyük észre, mi folyik itt: ez az
ember nyilvánosan térít, meg akar győzni bennünket arról, hogy
amit ő hisz, az igazabb, mint amiben rengeteg más ember hisz! Nem
azt mondom, hogy helyes a kreacionisták nézete (miszerint a
teremtés után az Alkotó magára hagyta a világot), vagy a Biblia
tanait szó szerint vevő egyházaké, de az nem sikk, hogy
valakiknek a hitét a vallásszabadság korában bagatellizálom, és
a saját nézetemet fölébük helyezem. Másodszor: "A
rendelkezésre álló nyomok mindenesetre egyetlen lehetséges
végkövetkeztetés felé mutatnak: Az evolúció tény!" Na itt
van a nagy trükk! Ha az előbbi mondat még csak meggyőzni akart,
akkor ez már betanítani, szájba rágni. Hiszen ha valami tény,
akkor minden vallásos vagy alternatív nézeteket valló ember fel
kell tegye a kezét, és be kell hódolnia az uralkodó eszme előtt,
amely persze tudományos alapú, így megkérdőjelezhetetlen. De
kiderül a csalás, ha a videóból kihámozzuk, hogy Dawkins
egyfajta nyomozásra hív bennünket, melynek során a bűnügy
tettesét keresi: a nyomozó szemszöge az evolúciót vizsgáló
tudósokéhoz hasonlít, "akik sosem tapasztalhatják meg az
evolúciót, mert nem élnek elég hosszú ideig.” Eközben olyan
képsorokat látunk, mintha a Helyszínelők egyik epizódjának a
részletét látnánk, azaz az egész jelzésrendszer arra utal,
mintha az élet létrejötte körüli kezdő esemény egy bűntényhez
lenne hasonlítható, (s ha létezik teremtés, akkor a tettes maga
Isten volna). Tehát az üzenet életellenessége is ott bujkál a sorok
között, hiába hogy indirekt módon. Mindezzel együtt csak a
szuggesztió szintjén hatnak a képsorok, és a csúsztatás a
mondatokból derül ki, hiszen annyira Dawkins sem merész, hogy abszolutizálja az evolúció tényként való kezelését, mikor
azt mondja: "A rendelkezésre álló nyomok mindenesetre
egyetlen lehetséges végkövetkeztetés felé mutatnak..."
Tehát ő sem meri azt mondani, hogy az evolúció tényleg tény,
mégis az a hatás marad a nézőben, mintha ezt mondta volna. Ennek
fényében vizsgáljuk meg, hogy a "rendelkezésre álló
nyomok" elégséges alapot szolgáltatnak-e arra, hogy a
darwinista-neodarwinista-dawkinsista modern evolúciós elmélet
megállja-e a helyét tudományként? Mert ha nem 100 %-ig biztos
mindez, akkor Dawkins és követői akarva-akaratlanul egy valótlan
feltételezés alapján követnek el emberiség elleni bűnt,
egyelőre szellemi értelemben. (Ha az evolúció mégis igaz lenne,
akkor is elkövetik ezt a bűnt, hiszen a törzsfejlődés biológiai
folyamatából még nem következik Isten nemléte, mint ezt majd
később látni fogjuk.)
II. Az evolúció "bizonyítékai"
Kezdjük egy kis kötelező
alapdefinícióval, nem árt, ha pontosan tudjuk, miről van szó! Persze aki keni-vágja, az nyugodtan ugorhatja ezt a részt!
Az idegen szavak gyűjteménye szerint
az
evolúció: fejlődés, fokozatos változás.
(Ezt azért szúrtam ide, mert később
fontos lesz a szó valódi, latin eredetű jelentése.)
Evolúciós elmélet: folyamatos változások olyan sorozata, melyeknek során bizonyos populációk öröklődő jellegei nemzedékről nemzedékre változnak, például amikor a változó környezeti feltételekhez való alkalmazkodás jegyében a populációk génállományuk, s ezen keresztül tulajdonságaik megváltoztatásával reagálnak. A tulajdonságok géneken keresztül fejeződnek ki, melyek másolódással adódnak tovább a következő nemzedékbe. Másolódáskor apró, (részben) véletlenszerű változások, mutációk mehetnek végbe, melyek megváltoztatják az utód génkészletét. Ezen változások új, vagy megváltozott jellegekben fejeződhetnek ki, melyek sikeres szaporodás során továbbörökíthetők. Azon változatok, melyek csökkentik a túlélési vagy szaporodási esélyeket, ritkábbá válnak a populációban. Ez a természetes szelekciónak nevezett folyamat az adott környezethez való alkalmazkodáshoz, adaptációhoz vezet, mely az élőlényeket bizonyos ökológiai fülkébe igazítja, s mely végső soron új fajok kialakulását eredményezheti.
Modern evolúciós szintzézis: az evolúcióelmélet mai álláspontja, amely összekapcsolta Charles Darwin természetes szelekcióját Gregor Mendel öröklődéstanával. Eszerint az evolúció egységei a gének, az evolúció mechanizmusa pedig a természetes szelekció.
Azt hiszem ennyi elég is lesz, úgyis
kénytelenek leszünk még szembenézni pár száraz adattal!
1. Természetes szelekció: a pillangós
példa
Bernard Kettlewell megfigyelése |
Példa: Ez egy nagyon híres
"bizonyíték", az iskolában is ezzel tömték a fejünket.
Nevezetesen arról van szó, hogy az ipari forradalom idején
valamelyik angol gyárváros közelében egy lepkefaj, melyben addig vegyesen fordultak elő fekete és fehér színű példányok, megváltoztatták külső jellegüket, amikor a sötét
törzsű fákról a táplálékkereső madarak a világos színű
lepkéket könnyebben észrevették és megették, ezért a lepkék alkalmazkodtak, és hogy elrejtőzhessenek a madarak
elől, a fekete színű példányok lettek többen, és eltűntek a
fehérek, azaz: a világos lepkék is átalakultak sötétekké.
Cáfolat: Na most azzal nincs semmi
gond, hogy a természetes szelekció működik, hiszen a világos
lepkék erős hátránnyal indultak sötét színű társaikhoz
képest a túlélés szempontjából. El is fogytak szép lassan, és
a világos színt örökítő génjeik is nemzedékről nemzedékre
csökkentek, ahogy a sötét lepkék már csak szintén sötét
lepkékkel párosodva a sötét szín domináns génjét másolták
tovább. De ebből nem következik az, hogy a lepkék bármit is
megváltoztattak volna genetikai készletükben. A sötét szín
korábban is megvolt náluk, csak a környezet hatására ez került
túlsúlyba. A lepkék még csak nem is reagáltak semmire, tudatosan
semmit nem tudtak cselekedni, egyszerűen csak ültek a fán, és a
szerencsésebbek megmaradtak. Átalakulás, fejlődés, mutáció nem
történt. Egy dolog történt: mennyiségi külalakváltozás a
fajon belül, ami természetes.
Mondják, hogy az ember is változott
az elmúlt évszázadok alatt, például magasabbak lettünk, meg
egyéb külső jellegünk változott. A fentiek alapján azonban ez
sem evolúció, mert nem történt faji átalakulás.
2. Mutáció
Mutáció előtt... |
...mutáció után. |
3. Átmeneti alakok
Egy Archaeopteryx maradványa... |
Példa: a régészeti leletek alapján
kimutatható, hogy léteznek átmenetek egy-egy faj között. Ilyen
például a 150 millió éves Archaeopteryx, amely félig hüllő,
félig madár: a dinoszauruszok és a madarak között helyezhető
el. Érv emellett, hogy tolla ugyan van, de a mellcsontja, (ami a mai
madarak mindegyikének van) hiányzik, tehát egy félúton lévő
fajról van szó, amely bizonyára repülni sem tudott.
...és lehetséges kinézete. |
Cáfolat: 1992-ben megtalálták a
hetedik Archaeopteryx-et, amelynek megvoltak a mellcsontjából
részek, tehát a korábbi leletek hiányossága csak ideiglenesen
kedvezett az evolucionistáknak. Paleontológusok, köztük a híresnek
számító Carl O. Dunbar megállapította, hogy az Archaeopteryx a
madarak közé sorolható, és röpképes volt a szárnyai anatómiája
alapján, és melegvérű volt, tehát nem hüllő.
4. Az ősemberek
Példa: a régészeti leletek alapján
az Australopithecus > Homo habilis > Homo erectus > Homo
sapiens fejlődési sorrendet alkot, tehát az egyes fázisok egyben
átmeneti alakok is.
a) az Australopithecus-ról kiderült,
hogy anatómiája megegyezik a mai majmokéval, és nem járhatott
kétlábon sem, amit 1994-ben a Liverpool Egyetem átfogó kutatása
mondott ki.
b) a Homo habilis viszonylagosan nagy
agytérfogata csupán annyit jelent, hogy kb. 600 köbcentiméteres
volt, ami egyáltalán nem olyan nagy, inkább az
Australopithecus-éhoz áll közelebb. Mászni is tudott, mint sok
mai majom, és felépítése, állkapcsa szintén a mai majmokéhoz
hasonló. Holly Smith, amerikai antropológus 1994-ben javasolta,
hogy a Homo előtagot ne is alkalmazzák rá, mert nem más ez, mint egy majom.
c) a Homo erectus, azaz "a
felegyenesedett ember" anatómiája csaknem megegyezik a mai
emberével, agytérfogata 900-1100 köbcentiméter, kiálló
homlokcsonttal. Ebből azonban nem azt a következtetést kell
levonni, hogy a Homo erectus "félig már ember", hanem
azt, hogy teljesen az. Ekkora agytérfogattal és kiálló
homlokcsonttal ma is rendelkeznek emberek, akik egyáltalán nem
primitívek, de eltérő rasszba tartoznak (eszkimók, ausztrál
őslakosok), tehát a Homo erectus felesleges kategória, mint azt
egy Senckenberg nevű konferencián 2000-ben meg is vitatták.
További cáfolat: a fenti "ősök"
a régészeti leletek és kormeghatározások alapján egy időben
éltek, ezért a Harvard Egyetem paleontológusa, Stephen Jay Gould,
annak ellenére, hogy maga is evolucionista, kénytelen volt
kijelenteni:
"Mi lett a létránkkal, ha van három, egy időben létező emberszabású faj, [...] amelyek egyike sem származott a másiktól? És ráadásul a három közül egyik sem mutatott semmiféle evolúciós jellemzőt azalatt, hogy a Földön léteztek."
[S. J. Gould, Natural History, Cilt 85, 1976, s. 30.]
5. A véletlen szerepe
Példa: mivel olyan nagyon hosszú idő,
azaz évmilliók álltak rendelkezésre, ezért a szerves molekulák,
a sejt és aztán ezeknek egyre fejlettebb szintjei véletlenül is
kialakulhattak.
Cáfolat: mesterséges környezetet és
a lehető legideálisabb feltételeket is megpróbálták már
létrehozni ahhoz, hogy demonstrálják ezt a folyamatot, de soha nem
sikerült szervetlenből szerves anyagot létrehozni, amihez
hozzájárul az is, hogy matematikailag szinte zéró valószínűsége
van egy ilyen forgatókönyvnek, hiszen az építőkőnek számító
fehérjék végtelen variábilitása, vagy akárcsak egyetlen sejtnek
a hihetetlen összetettsége cáfolja ezt a lehetőséget, nem
beszélve az RNS, vagy a DNS emeltebb szintű bonyolultságáról.
Továbbá erős cáfoló erővel bír az, hogy a szerves anyag
születéséhez szükséges alapmolekuláknak külön-külön eltérő
körülményekre van szükségük ahhoz, hogy ők maguk
létrejöjjenek, ugyanakkor mindegyikükre egyszerre van szükség
ahhoz, hogy az élet kialakuljon.
6. A termodinamika II. tétele nem
érvényes az evolúcióra
Példa: a termodinamika 2. tétele
szerint minden zárt rendszer a lehető legnagyobb rendezetlenség
felé halad, ezt az entrópia elvének is nevezik. Az evolucionisták
azonban azt mondják, hogy a földi élet keletkezése nem zárt
rendszerben zajlott, mert a Nap folyamatosan kívülről áramoltatja
a Földre az energiát, tehát ez egy nyílt rendszer.
Cáfolat: ez elméleti okoskodás, mert
az, ha egy rendszer nyílt, még nem jelenti azt, hogy
szükségszerűen a rendeződés felé halad. Ha ilyen mégis
előfordulna, annak annyi esélye van, mint a fentiekben, a véletlen
szerepére vonatkozóan leírtaknál.
7. Törzsfa
Haeckel törzsfája / Nagyításhoz kattints a képre! |
Cáfolat: valójában nem létezik
egységesen elfogadott törzsfa. Sőt, a molekuláris biológia
területén kimutatták, hogy rengeteg molekuláris hasonlóság van
egymástól teljesen eltérő fajok között is, ezért olyan
törzsfák is felállíthatóak, melyek teljesen irreálisak. Dr.
Christian Schwabe biokémikus kimutatta, hogy például az ún.
relaxin-fehérjék előfordulása alapján a sertés és a bálna,
míg az inzulin összehasonlításában a sertés és az ember áll
legközelebb egymáshoz. Továbbá külsőleg nagyon hasonló fajok
esetében ugyanannak a szervnek teljesen más genetikai háttere van,
és ez igaz például az ötujjú végtagszerkezetre is. [Átvétel Tasi István: Mi van, ha nincs
evolúció? Intelligens tervezés: egy életrevaló elmélet c.
könyvéből, Kornétás Kiadó, 2007)]
Schwabe törzsfája |
És a többi, és a többi. Volna még
bőven példa és ellenpélda, (és már zajlanak Dawkins eme legújabb könyve körüli viták is), de a lényeg az, hogy az
evolucionistáknak egyetlen olyan állításuk sincs, ami ne lenne
cáfolható. Álláspontunk szempontjából mindegy, hogy az
ellentábor teremtésre vagy tervezettségre vonatkozó érveit az evolucionisták ki tudják kezdeni, mert az, hogy a kreacionizmus
vagy az intelligens tervezés hívei nem, vagy nem mindig tudják bebizonyítani
igazukat, nem jelenti azt, hogy az evolucionisták ezzel igazolást
nyertek. Egyik fél sem tud biztosat mondani, a különbség az, hogy
az evolúció olyan tudománynak adja ki magát, amelynek nem lehet
alternatívája.
Ugyanakkor az evolucionisták mostani
vezéralakja, Dawkins a gén- és mém-elmélet formájában egy olyan teóriával állt elő, melyben mintha bizonyos szándékot, akaratot, vagy
valamifajta tudatosságot tulajdonítana az önmagában ilyesmivel nem
bíró génnek és mémnek. Természetesen a neodarwinisták azt mondják, hogy az evolúció szerintük sem tervez meg semmit, de szóhasználatukban folyamatosan előfordulnak olyan kifejezések, mint például "a természetes szelekció segít, működik, hatást fejt ki, így az élőlény alkalmazkodik környezetéhez, stb". Sőt, a mém fogalma kifejezetten kreált,
azaz nincs tárgyi, dologi megfelelője sem, csakis elméleti. Azaz
Dawkins nem tesz mást, mint meggyőződéses ateistaként a
hagyományos vallás helyébe egy másik vallást, az anyagba vetett
hitet állítja, ami nevezhető ellenvallásnak is, vagy
ellentradíciónak. Miért? Mert mást ő sem tud tenni, mint hinni
valamiben, még akkor is, ha ez a vallásellenességben és a holt
anyag önszerveződésében való hit. Hit, mert semmivel sem
racionálisabb az élet véletlen kialakulását elfogadni, mint egy
tudatos aktusnak, teremtésnek felfogni. Mondhatnánk azt is, hogy az
evolucionizmus még a saját racionalitásához sem hű, mert amit
képvisel, messze abszurdabb és eszementebb gondolat, mint a
teremtés gondolata, hiszen kénytelen ő is egy kezdettelen ősmatériát feltételezni ahhoz, hogy az élet egyszer csak kialakulhasson, azzal a különbséggel, hogy nála ez a materia prima, - mint tudatossággal sem rendelkező vég-ok - az alapja a mindenségnek.
Ám ha az ősanyag kifejezést behelyettesítjük Istennel, akkor éppen a vallást kapjuk meg. Következésképpen az evolúciós elmélet egy tudománytalan, irracionális, és rejtetten rasszista ellenvallás.
Ám ha az ősanyag kifejezést behelyettesítjük Istennel, akkor éppen a vallást kapjuk meg. Következésképpen az evolúciós elmélet egy tudománytalan, irracionális, és rejtetten rasszista ellenvallás.
III. Az evolúció alternatívája
Ez egy elég hosszúra nyúlt cikk lett,
ezért ezután már csak röviden igyekszem összefoglalni egy
lehetséges változatot az eddigiekhez képest. Felejtsük el egy
kicsit a darwinizmust és a kreacionizmust is. Tegyük fel, hogy az
élet fejlődése valóban egy kis kezdeményből, - a fajok sokaságának
kialakulása mellett -, végül elvezetett az emberig, hosszú
évezredek, évmilliárdok alatt. Jelenti-e ez azt, hogy nincs Isten?
Nézzük meg, mi is az evolúció latin
eredetű jelentése: kigöngyölődés, kibontakozás.
Máris más megvilágításba kerülnek
a dolgok! És innentől kezdve nem tehetek mást, mint összefoglalom,
(amennyire tudom), Buji Ferencnek Az emberré vált ember című
könyvében foglaltakat, mely tanulmányt a téma iránt érdeklődőknek erősen ajánlom, mert itt csakis a teljesség igénye nélküli, szerény ismertetésre vállalkozhatom. (A tanulmány terjedelme egyenesen arányos annak szellemi izgalmával, úgyhogy érdemes időt szánni rá, lent a források között megtaláljátok!)
Egyszóval az evolúció a szónak
ebben a kibontakozási értelmében még el is fogadható. Itt nem arról van szó,
hogy egy alacsonyabb rendű élőlényből egy magasabb rendű
keletkezik, mert ez már önmagában felvet mind tudományos, mind
filozófiai problémákat. (Mert magasabb rendűből még származhat
alacsonyabb, például romlás által, de fordítva ez nem
lehetséges, mert az alacsonyabb is csak reprodukálni képes magát,
vagy maximum még lejjebb tud romlani.) A törzsfejlődésnek
ezt a módját inkább úgy kellene elképzelni, mint egy fa magvának
a kibontakozását, azaz: a pici magocskában már eleve benne van a
későbbi, időben jóval messzebb lévő végeredmény szellemi és genetikai
kódja. Törvényszerűen alakul hát minden, hiszen a kibontakozás
során, ugyanúgy, ahogy a fa törzséből is nőnek oldalhajtások,
úgy a központi, értelmes és csakis egyetlen lehetséges útvonalon
haladó, kinövő, kibontakozó létformának, (a kiteljesedés felé
igyekvő embernek) is oldalágakat, különböző rendű és rangú
élőlényeket kell "hátrahagynia", de nem rasszista
értelemben alacsonyabb rendűeket, mert ezek a létformák
(ásványok, növények, állatok) bizonyos értelemben a mi
részeink, a mi múltunk. DE: nem az okság szerinti gyökerünk, ahogy azt az
evolúció tanítja.
Ez azt jelenti, hogy az élet
megjelenésével együtt már az ember is létezett, de ugyanúgy,
ahogy a születő egyedi embernek is kilenc hónapra van szüksége, hogy
kifejlődjön, magának az általános embernek is kellett egy igen hosszú
kibontakozási folyamat ahhoz, hogy végleges formáját, ahogy ma
kinéz, elnyerje. Ebből a szempontból a majmok nemhogy az őseink,
hanem mi vagyunk az ő őseik, csak ők nem tudtak lépést tartani,
ezért megrekedtek az állati szinten. Ehhez azonban hozzá kell
tenni, hogy az összes létező élőlény szükségszerűen "rekedt"
meg valamelyik szinten, hiszen ökológiailag egyik faj sem
nélkülözhető. Ez a sok-sok növény és állat és minden szerves
létforma ideig-óráig külső burkot, az aktuálisan épp a legmegfelelőbb külső megjelenést biztosította a mindig is
emberként tételezhető mai ember számára, s ezeket a faji
"ruhákat" csak addig hordta az ember, amíg a környezeti
körülmények okán szüksége volt rá. Ilyen értelemben akár
most is zajlódhat az evolúció, hiszen kinézetünk, alakunk nem
biztos, hogy mindig ilyen marad, de tudati, intelligenciabeli, emberi
mivoltunk attól még változatlan lesz, annak nem volt, és nem is
lesz szüksége evolúcióra!
Sajnos azonban úgy tűnik, hogy az
ember napjainkban nemhogy nem fejlődik, de szellemileg az időben
régre visszanyúló, (a mai tudomány által primitívnek nevezett,
valójában sokkal magasabban álló), szintet sem képes megtartani,
hanem folyamatosan alászáll az egyre mélyebb és sötétebb tudat-alatti bugyrokba, amit a tudományosságnak, az anyagelvűségnek, a
vallástalanságnak, stb. stb. köszönhetünk!
Talán nem volt felesleges ez a bejegyzés kedves evolúcióban hívő barátaink számára sem!
Források:
Wikipédia: Evolúció, Természetes szelekció, Átmeneti fosszíliák, stb.
Richard Dawkins: Az önző gén
Wikipédia: Evolúció, Természetes szelekció, Átmeneti fosszíliák, stb.
Richard Dawkins: Az önző gén
Nálunk a klinikán tombol a darwinizmus. :-)
VálaszTörlésVan rájuk egy nagyon jó "fogásom", ha netán vitára kerülne a sor. :-)
-Tényleg a Te őseid a fáról másztak le? Nem mondod? Várj csak! Fordítsd csak egy kicsit jobbra a fejed, hogy profilból láthassam! Tényleg! Igazad van! Oldalról szemlélve valóban hasonlítasz egy majomhoz.
Van egy másik technikám is:
Mindenki onnan jött, ahonnan érzi és gondolja. Az első szám egyes személy kötelező! Nagyvonalú vagyok ebben a kérdésben. Készségesen elhiszem, hogy pl. valaki egy rakás szarból jött létre. Én biztosan nem. Ennyi.
Elnézést, hogy túlzottan profán voltam.
Hát igen, ez gyors és hatásos megoldás, az a helyzet, hogy a megrögzött darwinistákkal nem is érdemes komolyabban belemenni az eszmecserébe...
VálaszTörlésBocs, de fáradt voltam, mikor írtam.
VálaszTörlésLégy szíves javítsd ki az "első szám egyes személyt". :-)
Egy biztos:
Politikával és vallással kapcsolatban már NEM vagyok hajlandó senkivel sem vitatkozni. Gondolj bele! Mindenki onnan jött, ahonnan érzi. Tulajdonképpen ezzel egyet is lehet érteni. Ez ugyanaz a lehúzás, mint a "magyar ember szemét, lop, csal, hitvány és hazudik". Ez a többes szám irritál. Én szemét vagyok. Én hitvány vagyok. Én hazudok. Mindjárt jobban hangzik. Én ettől messze-messze többre tartom magam.
Üdv :-)
Készséggel elhiszem Kiss Istvánnak, hogy ő nem is olyan régen még papucsállatka volt. Kovács József meg éppen most jött le a körtefáról. :-O Legyünk nagyvonalúak. Hagyjuk meg nekik ezt a kis örömöt. :-)
VálaszTörlésElolvastam a cikket, a cáfolatok egy-egy példát ragadnak ki. Ennél kicsit bonyolultabb a helyzet, mert a másik oldal szintén tud ilyen példákat felhozni, szerintem még többet, mint a evolúcióellenesek.
VálaszTörlésAzt meg végképp nem értem, hogy mi a gond, hogy az evolúció kutatás változik. Darwin könyve megírásakor még nem ismerték a géneket, hogy is írhatta volna bele a könyvébe.
Az evolúció kutatása nem lezárt, biztos lesznek benne új elemek. Minden tudományág fokozatosan fejlődött és a hibák hozzájárultak, ahhoz hogy előbbre lépjenek.
Üdv.
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
VálaszTörlés"Nem azt mondom, hogy helyes a kreacionisták nézete (miszerint a teremtés után az Alkotó magára hagyta a világot)" Ez így tényleg nem helyes, a gond az, hogy a kreacionizmus nem ezt jelenti. Amit leírsz, az a deizmus.
VálaszTörlésNem szép dolog a karaktergyilkosság, rossz hagyomány a vélemény, sőt munkásság helyett a személyen fogást keresni.
VálaszTörlésTúl azon, hogy az evolúció tényét a huszonegyedik századi génkutatások fényesen igazolták, itt olvasható még pár sor a témában:
http://www.szabadgondolkodo.hu/ateizmushonlap/evobizo.html